How to Convince Someone When Facts Fail

How to Convince Someone When Facts Fail Empty How to Convince Someone When Facts Fail

Message  gerardM le Sam 23 Déc - 18:17

Howdy.

Scientific American

If corrective facts only make matters worse, what can we do to convince people of the error of their beliefs?

How to Convince Someone When Facts Fail Safe_image.php?d=AQDBdWOJLnSsZcgN&w=476&h=249&url=https%3A%2F%2Fwww.scientificamerican.com%2Fsciam%2Fcache%2Ffile%2F9275A3F2-DE6C-4B3C-8090AD8F66863AF0

How to Convince Someone When Facts Fail
Why worldview threats undermine evidence
SCIENTIFICAMERICAN.COM

gerardM

Lieu : Ermont & Eaubonne café-langues (Val d'Oise)
Langues : Français (Langue maternelle), US-En, De, It, Ru

http://volangues.blogspot.com/

Revenir en haut Aller en bas

How to Convince Someone When Facts Fail Empty Re: How to Convince Someone When Facts Fail

Message  MurielB le Dim 24 Déc - 16:09

In a series of experiments by Dartmouth College professor Brendan Nyhan and University of Exeter professor Jason Reifler, the researchers identify a related factor they call the backfire effect “in which corrections actually increase misperceptions among the group in question.” Why? “Because it threatens their worldview or self-concept.”
very interesting ! :-)

Merci pour votre réponse. Connectez vous (cliquez sur "connexion" et insérez "mot de passe" et "nom d’utilisateur") puis cliquez sur “répondre “ Pour avoir vos identifiants, inscrivez-vous  sur le forum www.cafe-polyglotte.com et pour tout autre question envoyez un mail : muriel.bercez@gmail.com ou =>PRESENTATION (Mode d'emploi du forum)=>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es

Revenir en haut Aller en bas