Café polyglotte sur le net (Language forum)
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

The power of newsPaper cartoons during a public health crisis

The power of newsPaper cartoons during a public health crisis Empty The power of newsPaper cartoons during a public health crisis

Message  MurielB le Mer 24 Juin - 22:30

https://www.economist.com/prospero/2020/03/31/the-power-of-newspaper-cartoons-during-a-public-health-crisis
newspaper cartoons during a public health crisis are very powerful.  They reflect the current mood, for good and for ill
In cartoons, often ridiculed public characters can surprise, make us laugh or irritate us. However, little by little, our unconscious becomes impregnated with these drawings that manipulate us and prevent us from thinking and forming our own opinion.
Here is an example during the Second World War This kind of manipulation has led to the utter horror : The concentration camps

You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es

Remy aime ce message

Revenir en haut Aller en bas

The power of newsPaper cartoons during a public health crisis Empty Re: The power of newsPaper cartoons during a public health crisis

Message  MurielB le Ven 26 Juin - 22:59

Hi everyone
Laughing is good, and we should laugh as soon as we can.  However, cartoons make fun without giving solutions to problems.  Freedom of expression is important but we must be aware that cartoons can stigmatize individuals, groups and as shown in the video above become a terrible weapon of destruction.

You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es

Revenir en haut Aller en bas