Café polyglotte sur le net (Language forum)
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

A theory about conspiracy theories

A theory about conspiracy theories Empty A theory about conspiracy theories

Message  MurielB Sam 28 Nov - 22:04

https://www.google.fr/amp/s/www.nytimes.com/2020/09/28/health/psychology-conspiracy-theories.amp.html
In a new study, psychologists tried to get a handle on the personality types that might be prone to outlandish beliefs.

This article is  from the New york times. It deals with the belief that the “official story” is in fact a Big Lie, being told by powerful, shadowy interests.
The only trick is to make the buzz of conspiracy theory. In light of that fact, don't get into the tramp,  don't swallow nonsense. In short, have a good laugh. Trump is not re-elected and the martians have not landed
alien alien alien

Dernière édition par MurielB le Dim 29 Nov - 22:32, édité 4 fois

You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es

Revenir en haut Aller en bas

A theory about conspiracy theories Empty Re: A theory about conspiracy theories

Message  MurielB Dim 29 Nov - 22:24

The pandemic has made us anxious, destabilised. We are ready to believe that a conspiracy is brewing around us. What can we do to regain our inner peace? What can we do to look at the world calmly? What can we do to analyse what is happening around us without being driven by our emotions?

You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es

Revenir en haut Aller en bas