Café polyglotte sur le net (Language forum)
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

upcoming blue moon near red Mars

Aller en bas

upcoming blue moon near red Mars Empty upcoming blue moon near red Mars

Message  MurielB Sam 21 Mai - 23:30

http://earthsky.org/astronomy-essentials/when-is-the-next-blue-moon
upcoming blue moon near red Mars Moon_fast_clouds_Manila_Jv_Noriega_8-1-2012-sq-e1463418211547
Most Blue Moons are not blue in color. This photo of a moon among fast-moving clouds was created using special filters. Image via EarthSky Facebook friend Jv Noriega.
In recent years, people have been using the name Blue Moon for the second of two full moons in a single calendar month. An older definition says a Blue Moon is the third of four full moons in a single season. Someday, you might see an actual blue-colored moon. The term once in a blue moon used to mean something rare. Now that the rules for naming Blue Moons include several different possibilities, Blue Moons are pretty common! The next one will be on May 21, 2016, and this Blue Moon – blue in name only – will be near the red planet, Mars. Follow the links below to learn more about Blue Moons

_________________
France Merci de me faire part des grosses fautes dans mes messages en langue étrangère (en Message Privé). Grâce à vos remarques, je pourrai m'améliorer  :-) 
Pour n'importe quelle  question =>muriel.bercez@gmail.com
Pour connaitre le mode d'emploi=>PRESENTATION
You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Messages : 17560
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es, chinois

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum