Café polyglotte sur le net (Language forum)
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Polish becomes England’s second language

2 participants

Aller en bas

Polish becomes England’s second language Empty Polish becomes England’s second language

Message  MurielB Mar 23 Nov - 9:53

https://www.google.fr/amp/s/amp.theguardian.com/uk/2013/jan/30/polish-becomes-englands-second-language
Polish is now the main language spoken in England after English, according to 2011 census data released by the Office for National Statistics on Wednesday.
However, it should be noted that there are still slightly more Welsh speakers in Wales at 562,000

_________________
France Merci de me faire part des grosses fautes dans mes messages en langue étrangère (en Message Privé). Grâce à vos remarques, je pourrai m'améliorer  :-) 
Pour n'importe quelle  question =>muriel.bercez@gmail.com
Pour connaitre le mode d'emploi=>PRESENTATION
You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Messages : 17562
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es, chinois

Revenir en haut Aller en bas

Polish becomes England’s second language Empty Re: Polish becomes England’s second language

Message  MurielB Mar 23 Nov - 17:17

Many young Polish adults, who moved to the UK during the post-2004 wave of EU immigration, have grown tired of the precarious lifestyle associated with immigration status and needed the comfort and stability of their home country
Brexit was not a determining factor in their decision to return home. It served as a coup de grâce.

_________________
France Merci de me faire part des grosses fautes dans mes messages en langue étrangère (en Message Privé). Grâce à vos remarques, je pourrai m'améliorer  :-) 
Pour n'importe quelle  question =>muriel.bercez@gmail.com
Pour connaitre le mode d'emploi=>PRESENTATION
You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Messages : 17562
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es, chinois

Revenir en haut Aller en bas

Polish becomes England’s second language Empty Re: Polish becomes England’s second language

Message  Remy Mer 24 Nov - 8:50

When you are no more desired in a country, it's difficult to remain. Polish went to Great Britain, in order to send money to their family settled in Poland.
Or else, the purchasing power is perhaps as good in Poland as in UK... For instance, considering only the purchasing power, China is better than the USA.

Remy

Messages : 3169
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum