Café polyglotte sur le net (Language forum)
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

The summer of love turns 50

Aller en bas

The summer of love turns 50 Empty The summer of love turns 50

Message  MurielB Jeu 30 Nov - 22:12

https://www.rockhall.com/summer-love-50
Fifty years ago, the epicenter of counterculture, the San Francisco neighborhood Haight-Ashbury, attracted young people by the thousands. Though an eclectic group, they often shared similar beliefs: experimentation, a rejection of consumerist values, peace, and a general opposition toward the Vietnam War. They also shared a passion for music. The Summer of Love Turns 50 exhibition will celebrate a time when musicians were looked to as a collective mouthpiece for a generation.


"Turn on, tune in, drop out" What does that mean ? (« Vas-y, mets-toi en phase, et décroche »), devise synonyme de libération, de contemplation (méditative), et de contestation.
IN 1967 thousands of young people from throughout the US descended on San Francisco 's Haight- Ashbury neighborhood and environments for the summer to share it all with like-minded folks : The hippies created their own communities, listened to psychedelic music, embraced the sexual revolution  and many used drugs such as marijuana, LSD, peyote and psilocytin mushroomsto explore altered states of consciousness.

_________________
France Merci de me faire part des grosses fautes dans mes messages en langue étrangère (en Message Privé). Grâce à vos remarques, je pourrai m'améliorer  :-) 
Pour n'importe quelle  question =>muriel.bercez@gmail.com
Pour connaitre le mode d'emploi=>PRESENTATION
You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Messages : 17523
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum